דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה לי שילוט עכשו 

מאת    [ 23/09/2012 ]

מילים במאמר: 632   [ נצפה 1638 פעמים ]

תנסו להיכנס לרגע לכל חנות גדולה סופר או חנות בגדים, הרי בלי שילוט מסודר, ובהנחה שלא מצאתם עובד פנוי, לא תוכלו למצוא את עצמכם.

לכל בית עסק, שלט משלו

מדובר בעולם ומלואו של סגנונות וצבעים. ניתן לראות למשל, לשלטים בחנויות צעצועים, תראו מיד שהם מעוצבים בצורה צבעונית ותוססת יותר אשר מושכת את הילדים. מנגד, אם נביט על חנויות של מותגי יוקרה, נוכל להבחין בשלטים מינימליסטיים בעלי קו נקי - מתוך רצון לשמור על שפה הדומה למותג עצמו ולשדר יוקרה.

 שלט – תעודת הזהות של בית העסק

אם בעבר התפקיד של השלט היה העברת מידע חיוני בסיסי בלבד, הרי שהיום מדובר בחלק אינטגרלי ומהותי מכל מערך השיווק של החברה או בית העסק. במקרים רבים, השלטים הם הדבר הראשון שכל צרכן או לקוח פוטנציאלי רואה בהקשר של בית העסק, מכאן גם חשיבותם המכרעת לבעלי העסקים. כמובן, יש הבדלים בין שילוט פנים, לבין שלטי חוצות שהם פרסומיים בעיקרם.

כמה זה עולה

לפני הכל, צריך לדעת מה התקציב שלכם. כל נושא השילוט עבור בית העסק הינו חלק מתקציב הפרסום השנתי שלכם. בנוסף צריך לקחת בחשבון את האגרה לרשות המקומית על שלט שהוצב במקום ציבורי. אם בית העסק שלכם חדש, ואין עדיין תזרים קבוע, לא כדאי להיכנס להרפתקה כלכלית רק בגלל שלט. מומלץ לבחור משהו פרופורציונאלי לגודל העסק ולתקציב שלכם, כמובן עם תכניות עתידיות אשר מתאימות למה שכבר בחרתם (סוג עיצוב, פונטים וכד').
חשוב להדגיש: שלטים הם לא בהכרח הוצאה גדולה. יש פתרון לכל כיס וכמעט בכל תקציב, לכן חשוב לקבל הצעות מחיר ממספר חברות לפני קבלת ההחלטה. ולבחון את היכולות והיתרונות של כל חברה.

 סוגי שילוט קיימים

שלט לכל מטרה
אז איזה סוגי שלטים קיימים ומה מייחד אותם? קודם כל חשוב לדעת כי יש היום עם כל הקדמה הטכנולוגית קיימות טכניקות ייצור חדשניות למגוון רחב של סוגי שלטים, ביניהם שלטי פח, שלטים מוארים, שילוט סולארי, שלטי תיבה, שלטים המוארים על ידי גופי לד, שלטי ניאון, שלטים באותיות תלת-ממד ועוד. הכל בהתאם לצרכים ולתקציב שלכם.

מיקום השלט: הגודל כן קובע
לאחר שכבר החלטתם ליצור שלט חדש, עליכם להחליט על מיקומו. אם מדובר בשלט שהמיקום המיועד לו נמצא בקרבת שלטים אחרים, צריך ליצור איזושהי הבלטה אשר תבליט אותו, ניתן להאיר אותו בתאורה חזקה יותר כדי שתהיה לו נוכחות גם בלילה. אם נציב את השלט במקום פנימי, ניתן להסתפק באותיות תלת-ממד.
פרמטר חשוב נוסף הוא גודלו של השלט שמושפע ממיקומו. מן הסתם, שלט פרסומי המוצג לראווה בנתיבי איילון יהיה גדול מאוד, לפעמים אפילו גדול מדי. שלט בתוך חנות בגודל ממוצע יהיה קטן יותר משלט שיוצב על אחד מקירות הקניון.

תוכן השלט
אחרי שיודעים מה גודלו של השלט, המרכיב הבא הוא התוכן. לכל שלט יש את המגבלות שלו, לכן התוכן נגזר מהגודל. יש מספר תכנים אלמנטריים שכמעט תמיד מוצאים את דרכם לכל שלט. כך למשל, שם החברה או בית העסק, לוגו או עיטור גרפי אחר המאפיין ומזוהה עם בית העסק, סלוגן פרסומי, מספר טלפון, ופרטי קשר אחרים. שלטים המכונים "שלטי תיבה", שממוקמים לרוב מעל חנויות ברחוב, הם על פי רוב מפורטים יותר, לעומת שלטים על חזיתות קניונים שמכילים מידע מועט יותר.

מיותר לציין ש"החיים והמוות ביד הלשון" לכן יש צורך לחשוב בקפידה על כל אות ומילה בגוף השלט.

עיצוב לכל שלט
אחרי התוכן, צריך לקחת בחשבון גם את העיצוב עצמו. אם מדובר בחברה גדולה ומוכרת עם קו שיווקי מתוכנן וקבוע, העיצוב יהיה אחיד וזהה בכל סוגי השלטים (פונטים גודל וסוג, צבעים וכד').

ההמלצה היא פשוט להתאים את השלט לרוח העסק, ולתדמית שאתם מעוניינים ליצור עבור בית העסק שלכם.
אם אתם בשלב הבנייה והשיפוץ מומלץ להתייעץ עם המעצב פנים, המעצב גרפי של חברת השילוט על מנת להגיע לתוצאה המושלמת

לסיום, חשוב לזכור: איכות וסוג הבחירה של השלט תלויים בשיקול הדעת שהפעלתם לגבי כל אחד מהסעיפים שהועלו במדריך זה.

שתהיה בחירה מוצלחת.

שלטים פולקובסקי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב